«Ο Γρηγόρης προάγει την επιχειρηματικότητα στο franchising, θέτοντας υψηλά standards»
Στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2021, ο Γρηγόρης επιβραβεύτηκε με το “Stelios Stavridis” Award for Excellence in Franchising, καθώς διαθέτει μακροχρόνια παρουσία στον χώρο αλλά και «διάρκεια συνεργασιών franchise».
Για τη βράβευση της εταιρείας, μίλησε στο FRANCHISE SUCCESS, o Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Γρηγόρης. «Θέλω να μοιραστώ μαζί σας το πόσο υπερήφανος αισθάνομαι για το γεγονός ότι εμείς στον Γρηγόρη έχουμε συνεργάτες – franchisees για πάνω από 20 χρόνια. Όπως έχουμε και συνεργάτες που διαθέτουν 10 καταστήματα Γρηγόρης. Συνεπώς, η διάρκεια συνεργασίας είναι το πιο δύσκολο σημείο στη δικαιόχρηση και ο Γρηγόρης είναι αναμφισβήτητα, το δίκτυο με τη μεγαλύτερη διάρκεια συνεργατών, όχι μόνο στον κλάδο της εστίασης, αλλά σε όλη την αγορά που αναπτύσσεται με αυτή τη μέθοδο.
Ο Γρηγόρης αποτελεί ηγέτη στον χώρο της εστίασης, διαθέτοντας πάνω από 360 καταστήματα σε Ελλάδα κι εξωτερικό. Ποιοι είναι οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την ανάπτυξη;
Όντως, έχουμε διανύσει μία εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία, η οποία συνεχίστηκε με τον ίδιο ρυθμό και στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Ενδεικτικά, να σας αναφέρω ότι από πέρυσι τον Μάιο μέχρι σήμερα, έχουν ανοίξει πάνω από 25 καταστήματα franchise Γρηγόρης, ενώ από το 2017 και μετά έχουν ανοίξει πάνω από 120. Οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την ανάπτυξη είναι:
- η δύναμη που έχει το σήμα Γρηγόρης,
- η πλήρης κι ελκυστική στον πελάτη προϊοντική γκάμα
- η εξαιρετική ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και
- το προσωπικό μας, το οποίο εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες μας και μεταδίδει καθημερινά, το όραμά μας. Ο ανθρώπινος παράγοντας έχει πολύ μεγάλη σημασία στη δουλειά μας και πραγματικά στο Γρηγόρη επενδύουμε πολύ στην αμφίδρομη επικοινωνία και στο χτίσιμο δυνατών σχέσεων με τους συνεργάτες και το προσωπικό μας
Οι ανάγκες των καταναλωτών μεταβάλλονται συνεχώς. Με ποιον τρόπο η Γρηγόρης ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες των καταναλωτών;
Το όραμά μας στον Γρηγόρη είναι να μεταδίδουμε καθημερινά, το χαμόγελο σε όλο τον κόσμο με τον καφέ, τις γεύσεις και τη φιλοξενία μας. Για να το πετύχουμε αυτό, αφουγκραζόμαστε συνεχώς τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Θέλουμε ο κάθε επισκέπτης, όποιες και αν είναι οι διατροφικές του επιλογές, να μπορεί να απολαύσει τα εκλεκτά χαρμάνια του καφέ μας και τη μεγάλη ποικιλία που διαθέτουμε σε πίτες, σαλάτες, σάντουιτς & γλυκίσματα.
Η έμπειρη R&D ομάδα μας, δοκιμάζει συνεχώς νέα προϊόντα, τα οποία είναι προσανατολισμένα κυρίως στην κατεύθυνση του wellbeing. Όμως, η νέα εποχή φέρνει και τεχνολογικές εξελίξεις. Ο καταναλωτής στρέφεται στο online delivery, καθώς έχει εκτιμήσει το convenience που προσφέρει. Εμείς στον Γρηγόρη, έχουμε επενδύσει εδώ και χρόνια στο digital transformation και έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε μία εξαιρετική omnichannel εμπειρία.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της πελατοκεντρικής εξυπηρέτησης, σχεδιάσαμε το νέο κατάστημα Γρηγόρης, με στόχο να απογειώσουμε την εμπειρία των καταναλωτών. Η νέα minimal αισθητική, οι ξύλινοι πάγκοι, τα φωτεινά χρώματα, ο μοντέρνος φωτισμός, τα έξυπνα μηνύματα, οι digital οθόνες, το άνετο καθιστικό και η «σπιτική» διακόσμηση, διαμορφώνουν ένα μοναδικό κατάστημα, το οποίο έχει ήδη γίνει σημείο αναφοράς.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυό σας στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Πιστεύω ότι η πανδημία δεν άφησε κανέναν ανεπηρέαστο. Εμείς στον Γρηγόρη, αντιμετωπίσαμε την κατάσταση με ψυχραιμία και ευελιξία. Εξάλλου, αυτή είναι η κουλτούρα μας. Από την πρώτη στιγμή, θέσαμε δύο βασικούς στόχους: την προστασία του προσωπικού και των πελατών μας και την εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού. Ως εκ τούτου, ετοιμάσαμε αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας, τα οποία εφαρμόστηκαν καθολικά σε όλα τα καταστήματα, με στόχο την υγιεινή και την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων μας.
Ταυτόχρονα, όλα καταστήματά μας παρέμειναν ανοιχτά, για να εξυπηρετήσουν υπηρεσίες delivery και take away. Επιπλέον, ενισχύσαμε ακόμα περισσότερο τη digital παρουσία μας, εισάγοντας υπηρεσίες όπως contactless delivery, προωθητικές ενέργειες και προσφορές και συνεργασίες με μεγάλους aggregators.
Το ίδιο συνέβη και με το φυσικό κατάστημα, όπου από την πρώτη στιγμή βρεθήκαμε δίπλα στους καταναλωτές με μία δυναμική προσφορά, η οποία είχε πολύ θετική ανταπόκριση. Συγχρόνως, στο πλαίσιο της εταιρικής μας κοινωνικής ευθύνης, παρέχουμε εκπτώσεις στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της πανδημίας, όπως ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Τέλος. σχεδιάσαμε ένα νέο concept καταστήματος, το Flexi, που αποτελεί μία ασφαλή πρόταση με χαμηλό κόστος επένδυσης & υψηλές αποδόσεις, καθώς και το κατάστημα της νέας εικόνας που είναι έτοιμο να φιλοξενήσει με τον καλύτερο τρόπο τους πελάτες μας.
Σε ένα περιβάλλον προκλήσεων και συνεχόμενων αλλαγών, ποια κρίσιμα στοιχεία επηρεάζουν την ελκυστικότητα τόσο του concept, όσο και της πρότασης franchise;
Στον χώρο του franchising δραστηριοποιούμαστε σχεδόν 30 χρόνια, οπότε γνωρίζουμε πολύ καλά τους παράγοντες που διαμορφώνουν μία πετυχημένη πρόταση. Πρώτα από όλα, η εμπειρία και τεχνογνωσία του franchisor είναι καθοριστικής σημασίας. Γιατί, όπως έχει πει και ο Oscar Wilde, «Η εμπειρία είναι ο πιο αυστηρός καθηγητής, αφού πρώτα σου δίνει το τεστ και μετά σου παραδίδει το μάθημα».
Στη συνέχεια, υπάρχουν και κάποια άλλα σημαντικά στοιχεία που καθορίζουν ένα πετυχημένο μοντέλο franchise. Και μιλάω για τη δύναμη του brand, η οποία προσελκύει τους πελάτες, τη γνώση που οδηγεί στην προσεκτική επιλογή του σημείου, την πλήρη και διευρυμένη προϊοντική γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών και φυσικά τη συνεχή εκπαίδευση των συνεργατών – franchisees και του προσωπικού τους. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ο franchisor να διαθέτει τόσο την κουλτούρα, όσο και την απαραίτητη υποδομή, έτσι ώστε να βρίσκεται συνεχώς δίπλα στους συνεργάτες του. Όλα τα παραπάνω, πιστεύω ότι είναι τα κρίσιμα στοιχεία που εξασφαλίζουν μία πετυχημένη επιχείρηση franchise.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση;
Η ανάπτυξη του e-commerce, αν και αναμενόμενη, φέρνει σίγουρα πολλές αλλαγές για τις επιχειρήσεις που δεν είχαν προνοήσει στην έγκαιρη επένδυση για το digital transformation. Σίγουρα, είναι διαφορετικό να ξεκινάς κάτι σχεδόν από το μηδέν και διαφορετικό να βελτιώνεις κάτι που είναι ήδη επιτυχημένο. Επειδή το συγκεκριμένο θέμα, δεν είναι κάτι που μπορεί να απαντηθεί σύντομα στο πλαίσιο μίας ερώτησης, θα έλεγα ότι χρειάζεται ένας προσεκτικός στρατηγικός σχεδιασμός, έτσι ώστε ο πελάτης να λαμβάνει μία κοινή εμπειρία σε όλα τα κανάλια. Αυτό δεν είναι κάτι απλό, καθώς πρώτα από όλα η επιχείρηση δεν θα πρέπει να «απογοητεύσει» με κανένα τρόπο το κοινό της. Άρα, η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το e-commerce είναι η ανάγκη μίας μεγάλης επένδυσης στο κομμάτι αυτό και φυσικά η χάραξη της σωστής στρατηγικής.
Ποιοι είναι οι λόγοι που καθιστούν την πρόταση franchise Γρηγόρης, ως μια μοναδική επιχειρηματική ευκαιρία;
Ουσιαστικά είναι οι λόγοι που σας είπα και παραπάνω, καθώς έχουμε σχεδιάσει την πρότασή μας με βάση τους παράγοντες που οδηγούν στην επιτυχία μία επιχείρησης. Οπότε, οι λόγοι που καθιστούν το Γρηγόρη μία μοναδική επιχειρηματική ευκαιρία, είναι οι παρακάτω:
- Τεράστια εμπειρία στο franchising
- Πολύ δυνατό brand, το οποίο προσελκύει το καταναλωτικό κοινό στο κατάστημα
- Διευρυμένη προϊοντική γκάμα, η οποία αλλάζει συνεχώς, λαμβάνοντας υπόψιν τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να ικανοποιήσουμε όλες τις περιστάσεις και όλους τους πελάτες, ακόμα και αν αυτοί ακολουθούν συγκεκριμένες επιλογές διατροφής, όπως vegan, protein, lacto free, κ.λπ.
- Γνωρίζουμε πολύ καλά το real estate καθώς και πώς να επιλέγουμε τα σωστά σημεία ενός νέου καταστήματος.
- Είμαστε δίπλα στους συνεργάτες μας από την πρώτη στιγμή και σε όλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας. Από την επιλογή του σημείου, τη διαμόρφωση του χώρου, την επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού και φυσικά την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος. Μάλιστα, έχουμε δημιουργήσει εδώ και χρόνια μία πρωτοποριακή μέθοδο εκπαίδευσης μέσω e-learning, η οποία μας επιτρέπει να εκπαιδεύουμε το προσωπικό των καταστημάτων real time, κάθε φορά που λανσάρουμε κάποιο νέο προϊόν.
Όλα τα παραπάνω, εξασφαλίζουν στους franchisees τη γρήγορη απόσβεση της επένδυσής τους, την κατοχύρωση της κερδοφορίας και τη μακροβιότητα της επιχείρησής τους!
Και τέλος, ένα σχόλιο για το βραβείο σας “Stelios Stavridis” Award for Excellence in Franchising.
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε από καρδιάς για αυτή την πολύ τιμητική διάκριση. Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε καταφέρει να προάγουμε την επιχειρηματικότητα στο χώρο του franchising, θέτοντας υψηλά standards και να χαράσσουμε νέους δρόμους στο «επιχειρείν». Γιατί πάνω από όλα, στον Γρηγόρη, στόχος μας είναι να στηρίζουμε την κοινωνία με κάθε δυνατό τρόπο, να εμπνέουμε το προσωπικό και τους συνεργάτες μας, και να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο αύριο για όλους! Τέλος, θα ήθελα να συγχαρώ τη διοργάνωση για την επιλογή του ονόματος του βραβείου, μιας και ο Στέλιος Σταυρίδης υπήρξε ένας πρωτοπόρος του επιχειρείν και του franchising και πάνω από όλα, ένας πολύ αγαπημένος φίλος.