“Δεσμευόμαστε να κάνουμε πράξη την αποστολή του brand McDonald’s, «να προσφέρουμε απολαυστικές στιγμές εύκολα για όλους»”
To σύστημα franchise McDonald’s, κατέκτησε το βραβείο Foreign Franchisor of the Year στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2022, αποδεικνύει ότι με τις σωστά σχεδιασμένες στρατηγικές και δράσεις ένα διεθνές brand μπορεί να φτάσει την επιτυχία επαναπροσδιορίζοντας το ανταγωνιστικό πεδίο, προσφέροντας παράλληλα νέες λύσεις, ποιοτικά επιχειρηματικά μοντέλα και ευκαιρίες υψηλής κερδοφορίας και αποδοτικότητας.
Η Simona Mancinelli, Managing Director της Premier Capital Ελλάς μίλησε στο FRANCHISE SUCCESS για την βράβευση της εταιρείας καθώς και για πρακτικές και στρατηγικές που ακολουθεί.
H McDonald’s, έχει κατακτήσει μια ηγετική θέση στον χώρο, εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική διείσδυσης στην ελληνική αγορά. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής;
Έχουμε παρουσία στην ελληνική αγορά εδώ και 11 χρόνια, και παρά τον έντονο ανταγωνισμό από εγχώρια και διεθνή brand καθώς και το συνεχιζόμενα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, τα αποτελέσματά μας βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο και το μερίδιο αγοράς μας διευρύνεται συνεχώς.
Το brand μας στηρίζεται στην ευκολία / “convenience”, και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών μέσα από τις υπηρεσίες McDrive και McDelivery. Αυτή την στιγμή λειτουργούμε 27 εστιατόρια, εκ των οποίων τα 18 διαθέτουν McDrive και εξακολουθούμε να επεκτείνουμε την υπηρεσία McDelivery για να προσεγγίσουμε περισσότερους καταναλωτές στην τοποθεσία προτίμησής τους.
Η αποστολή του brand McDonald’s «να προσφέρουμε απολαυστικές στιγμές εύκολα για όλους» (“making delicious feel-good moments easy for everyone”) γίνεται πράξη μέσα από τη συνολική εμπειρία που παρέχουμε στους επισκέπτες μας καθημερινά και βρίσκεται ακριβώς στην καρδιά της στρατηγικής μας.
Η επιτυχία μας προέρχεται από τις αξίες μας και αντλεί έμπνευση από το πάθος των ανθρώπων μας για το brand.
Υπήρχε στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, μια πεποίθηση ότι δύσκολα επιτυγχάνουν τα διεθνή Brands στην ελληνική αγορά. Η Premier Capital Ελλάς, με την πορεία της διέψευσε αυτή την εδραιωμένη άποψη. Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέξει ένας master franchisee, για να επιτύχει στην ελληνική αγορά;
Η Premier Capital ανέλαβε την ελληνική αγορά το 2011 με την σαφή δέσμευση να επενδύσουμε στην McDonald’s. Έχοντας πλήρη επίγνωση των οικονομικών προκλήσεων της αγοράς, ήμασταν και παραμένουμε πεπεισμένοι για τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς. Διατηρούμε το όραμά μας για την επιχείρηση και είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε ένα λαμπρό μέλλον στην Ελλάδα.
Βλέπουμε πολλές ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη της McDonald’s και για προσφορά μιας ενισχυμένης εμπειρίας στους επισκέπτες μας μέσω αξίας και καινοτομίας. Ο στόχος μας είναι να ενισχύουμε όλο και περισσότερο το brand McDonald’s στην αγορά, να αυξάνουμε την προσβασιμότητα και να ενδυναμώνουμε περαιτέρω την σχέση με τους επισκέπτες μας.
Η McDonald’s είναι το πιο φιλόξενο και δημοκρατικό brand στον πλανήτη. Καθώς διαθέτει παρουσία σε όλο τον κόσμο, η αποδοχή βρίσκεται στον πυρήνα όσον αφορά το φαγητό, τους ανθρώπους, την κουλτούρα, την κοινωνία.
Η ραχοκοκαλιά του brand είναι και πάντα ήταν η δέσμευση σε ένα σύνολο βασικών αξιών, που ορίζουν ποιοι είμαστε και πώς λειτουργούμε την επιχείρηση και τα εστιατόριά μας (Εξυπηρέτηση, Αποδοχή (Συμπερίληψη), Ακεραιότητα, Κοινότητα και Οικογένεια – Serve, Inclusion, Integrity, Community and Family).
Η McDonald’s καθορίζεται ως brand από τους ανθρώπους της καθώς και την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν οι επισκέπτες μας.
Η Premier Capital είναι ολόψυχα αφοσιωμένη στην παγκόσμια αποστολή του brand να δημιουργήσει μία καλύτερη McDonald’s. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στα εστιατόριά μας και στους ανθρώπους μας και είμαστε πεπεισμένοι πως αυτό θα αποφέρει αύξηση των επισκεπτών και του μεριδίου αγοράς, καθώς εστιάζουμε στο να κάνουμε πράξη την αποστολή της McDonald’s.
Δραστηριοποιήστε σαν master franchisee σε διαφορετικές χώρες. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες κατά τη γνώμη σας στην Ελληνική αγορά;
Όλες οι αγορές αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Στην Ελλάδα είχαν παρουσιαστεί πολλές, ιδίως την τελευταία δεκαετία της ύφεσης, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή και επιμονή. Η επιχειρηματική ανάπτυξη είναι περίπλοκη καθώς περιλαμβάνει σειρά διαδικασιών, αλλά και προσεκτικό σχεδιασμό.
Η McDonald’s είναι ένα παγκόσμιο brand αλλά παράλληλα αποδέχεται τον τοπικό χαρακτήρα καθώς λειτουργεί σε τοπικές κοινότητες. Επομένως είναι ουσιαστικό να είναι κοντά στις κοινότητες όπου λειτουργεί ώστε να ανταποκρίνεται στις τοπικές ανάγκες και να ενσωματώνει την τοπική κουλτούρα.
Πόσο έχει επηρεάσει η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών το επιχειρηματικό μοντέλο των McDonald’s;
Στη McDonald’s ενσωματώνουμε τις νέες τεχνολογίες και αξιοποιούμε τις ψηφιακές καινοτομίες για να προσφέρουμε υπέροχες εμπειρίες στους επισκέπτες μας.
Βασικός πυλώνας του επενδυτικού μας σχεδίου είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μέσα από το πιο πρόσφατο μοντέλο υπηρεσιών του brand “Experience of the Future”, το οποίο προσφέρει μια ακόμη πιο άνετη, προσωποποιημένη και διασκεδαστική επίσκεψη. Περιλαμβάνει τα καινοτόμα υψηλής λειτουργικότητας μηχανήματα αυτόματης παραγγελίας (self-ordering kiosks), την υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι (table service) με υπέρυθρη τεχνολογία εντοπισμού του πελάτη (infra-red customer location technology), ψηφιακά menu boards, για καλύτερη εξυπηρέτηση εντός του εστιατορίου.
Μέσω της ψηφιακής καινοτομίας συνεχίζουμε να αλληλεπιδρούμε με τους πελάτες μας μέσα από το McDonald’s App. Η εφαρμογή για κινητά είναι διασκεδαστική και εύκολη στην χρήση και καταγράφει συνεχώς αύξηση τόσο στον αριθμό εγγεγραμμένων χρηστών όσο και στις δυνατότητες που προσφέρουν ευκολία, επιβράβευση, αξία και ψυχαγωγία στους επισκέπτες μας.
Μέσω της ψηφιοποίησης θέλουμε να επαναπροσδιορίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε την επαφή με τους πελάτες μας έτσι ώστε να ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους. Με τις υπηρεσίες McDrive και McDelivery επεκτείνουμε την εμπειρία McDonald’s και προσεγγίζουμε τους πελάτες μας με τρόπο που τους εξυπηρετεί ή στο χώρο της επιλογής τους. Το McDonald’s Drive Thru λειτουργεί 24/7 και προσφέρει γρήγορη και φιλική εξυπηρέτηση.
Οι αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα στην περίοδο του covid, αλλά και στην post covid εποχή, έχουν επηρεάσει το βασικό μοντέλο ή και την προσφερόμενη αγοραστική εμπειρία;
Η τελευταία διετία της πανδημίας άλλαξε τον τρόπο που οι καταναλωτές αναζητούν το γεύμα τους και η ευκολία / convenience είναι κυρίαρχη τάση στην εστίαση. Η McDonald’s ήταν πάντα συνώνυμο της άνεσης και της αξίας. Μέσω των υπηρεσιών McDelivery και McDrive προφέρουμε εναλλακτικούς τρόπους παραγγελίας απολαυστικού φαγητού και διευρύνουμε την πρόσβαση των καταναλωτών στα McDonald’s.
Η ασφάλεια των ανθρώπων μας και των πελατών μας είναι πάντα βασική προτεραιότητα για εμάς. Εστιάζουμε στο να το καταστήσουμε όσο πιο ξεκάθαρο σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Όλα τα εστιατόριά μας στην Ελλάδα έχουν πιστοποιηθεί με το Lloyds Register’s Hospitality Stay Safe Scheme, για να διασφαλίσουμε υψηλά επίπεδα ασφάλειας, καθαριότητας και υγιεινής και να χτίσουμε σχέση εμπιστοσύνης με το προσωπικό και τους πελάτες.
Tέλος, θα θέλαμε ένα σχόλιο για τη βράβευσή σας, ως FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR.
Το βραβείο FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR είναι μεγάλη τιμή και αναγνώριση της δέσμευσής μας στην ελληνική αγορά και την επιχειρηματική μας δραστηριότητα.
Δεσμευόμαστε να κάνουμε πράξη την αποστολή του brand McDonald’s, «να προσφέρουμε απολαυστικές στιγμές εύκολα για όλους».