«Η διάκριση ως GOLD WINNER APPAREL RETAIL STORES FRANCHISE αντανακλά την ισχυρή θέση μας στην ελληνική αγορά» | Δημήτρης Ματεμτζής, Pink Woman
Από την ίδρυσή της, η Pink Woman διακρίνεται ως πρωτοπόρος στη βιομηχανία της μόδας, θέτοντας νέα πρότυπα στον κλάδο. Μέσω της εφαρμογής των βέλτιστων πρακτικών, το δίκτυο επιτυγχάνει υψηλή ποιότητα και αποτελεσματικότητα στη λειτουργία των καταστημάτων, ενώ παράλληλα προσαρμόζεται επιδέξια στις διαρκώς εξελισσόμενες τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτές ακριβώς οι πρακτικές οδήγησαν στη διάκριση της Pink Woman στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2023 ως GOLD WINNER APPAREL RETAIL STORES FRANCHISE.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δημήτρης Ματεμτζής πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Intrafashion Group (Pink Woman) μοιράζεται μαζί μας την κινητήρια δύναμη που ωθεί το brand στην καινοτομία καθώς και τις στρατηγικές που έχουν ωθήσει την Pink Woman σε νέα ύψη. «Η βράβευση του Ομίλου Intrafashion και του brand “Pink Woman” ως GOLD WINNER APPAREL RETAIL STORES FRANCHISE αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς. Αυτή η σημαντική διάκριση αντανακλά την ισχυρή μας θέση στην ελληνική αγορά και ενισχύει την επικέντρωσή μας στα δημιουργικά πλάνα μας».
Το Pink Woman έχει επενδύσει στη νέα του εικόνα, επενδύοντας στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τη δημιουργία του e-shop αλλά και στα νέα logistics. Ποιες είναι, σήμερα, οι τάσεις στο retail και πώς ανταποκρίνεται το Pink Woman σε αυτές;
Η εξέλιξη του retail συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς, και δύο κυρίαρχες τάσεις. Η πρώτη είναι η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, με την βελτίωση του e-shopping να είναι ζωτικής σημασίας, παρακινώντας τον Όμιλο να επενδύει συστηματικά στη λειτουργική και αισθητική ανανέωση της ιστοσελίδας του. Η δεύτερη εξέλιξη που παρατηρείται στο λιανικό εμπόριο, είναι η ανάγκη εξατομίκευσης της καταναλωτικής εμπειρίας. Ένα παράδειγμα εναρμόνισή μας με αυτή την τάση, είναι η διοργάνωση μιας σειράς workshops στα καταστήματα Pink Woman, με στόχο την εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να ανταποκριθούμε στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για μοναδικές εμπειρίες αγορών. Στο πρώτο workshop, επικεντρωθήκαμε στο Visual Merchandising στο οποίο εξειδικευμένα στελέχη μας παρουσίασαν best practices που αναδεικνύουν τις προϊοντικές μας συλλογές και βελτιώνουν την αγοραστική εμπειρία.
Το Pink Woman σημειώνει ολοένα και μεγαλύτερη άνοδο. Ποιες είναι οι βέλτιστες τακτικές που έχει εφαρμόσει, οι οποίες το κάνουν να απέχει από τον ανταγωνισμό;
Τα τελευταία τρία χρόνια, ο Όμιλος Intrafashion υλοποίησε ένα μεγάλο πλάνο ανάπτυξης και ανακαίνισης του δικτύου καταστημάτων με σκοπό να αυξήσει τη διείσδυσή του στην αγορά και να προσελκύσει περισσότερες καταναλώτριες. Αυτή η στρατηγική οδήγησε σε 8.0 εκ. επισκέψεις ετησίως, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο της αγοράς σε σχέση με τον ανταγωνισμό και σε αύξηση του τζίρου το 2022 +28,8% από το 2021. Το 2022 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά για τον Όμιλό μας, καθώς ο κύκλος εργασιών άγγιξε για πρώτη φορά τα 35,5 εκατομμύρια ευρώ. Οι ισχυροί πυλώνες που στηρίζουν αυτήν την επιτυχημένη πορεία είναι το ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, η εξαιρετική σχέση προϊοντικής ποιότητας – τιμής και το λεγόμενο “Retail know-how”.
Τι αναζητά ο σύγχρονος καταναλωτής και πώς απαντάει στις ανάγκες του το δίκτυο Pink Woman;
Το καταναλωτικό κοινό σήμερα είναι όλο και πιο ενημερωμένο, αναζητώντας προϊόντα value for money. Η Pink Woman ανταποκρίνεται στην ανάγκη για προσιτές τιμές, ιδιαίτερα σε μια περίοδο με έντονες πληθωριστικές πιέσεις, αξιοποιώντας τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρει η μαζική παραγωγή, κάτι που της επιτρέπει να παρέχει προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και να προσαρμόζεται γρήγορα στις νέες καταναλωτικές ανάγκες και προτιμήσεις.
Πώς προσαρμόστηκε η εταιρεία στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, που χαρακτηρίζεται από τις αλλεπάλληλες οικονομικές και πληθωριστικές κρίσεις;
Ενισχύσαμε τις σχέσεις με τους προμηθευτές μας, αναπτύσσοντας εμπιστοσύνη γεγονός που αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντικό κατά την περίοδο των έντονων προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Επενδύσαμε επίσης περαιτέρω στη βελτίωση της σχέσης ποιότητας-τιμής, προσπαθώντας να διατηρούμε σταθερές τις τιμές μας, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος του αυξανόμενου κόστους. Ακόμη εστιάσαμε στην προσέλκυση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς το ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή των πλάνων και των επενδύσεών μας.
Ποια είναι τα σχέδια του Pink Woman για το δεύτερο μισό του 2023 και πώς σκοπεύετε να τα υλοποιήσετε;
Η Pink Woman θα συνεχίσει το αναπτυξιακό της πλάνο κατά το δεύτερο μισό του 2023. Σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε νέα ανοίγματα καταστημάτων κυρίως στην περιφέρεια. Η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων της στην Ελλάδα από τα 112 που είναι σήμερα σε 130 εντός των επόμενων 18 μηνών. Για να υλοποιηθεί αυτή η επέκταση, απαιτούνται επιπλέον επενδύσεις περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Εστιάσαμε στην προσέλκυση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς το ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή των πλάνων και των επενδύσεών μας.
Τι ψάχνει ο σύγχρονος franchisee από μια πρόταση franchise;
Ο σύγχρονος franchisee αναζητά την ασφάλεια μιας μεγάλης εταιρείας και επιδιώκει συνεργασίες με fashion brands που έχουν θετική φήμη, ώστε να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η συνεργασία με την Pink Woman προσφέρει στον franchisee την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τη φήμη της στην αγορά, ελκύοντας έτσι πελάτες ευκολότερα. Ο σύγχρονος franchisee αναζητά επιπλέον, brands με επιτυχημένο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος Intrafashion εφαρμόζει ένα πλήρως καθετοποιημένο επιχειρησιακό μοντέλο που ξεκινά από τη Δημιουργία – Σχεδιασμό καταλήγοντας στην τελική καταναλώτρια.
Ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ο νέος συνεργάτης σας;
Η αυστηρή επιλογή συνεργατών αποτελεί κρίσιμο κριτήριο για την διατήρηση της καλής φήμης και της αξίας του brand μας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την υψηλή ποιότητα και αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των καταστημάτων μας. Επιπλέον, είναι σημαντικό να έχουμε συνεργάτες που είναι οικονομικά αξιόπιστοι και που δεν ασκούν δραστηριότητες που εγείρουν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Τέλος, είναι αναγκαίο οι συνεργάτες μας να εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις και τις πολιτικές λειτουργίας που ορίζει ο Όμιλος, για την διασφάλιση της συνοχής και της ομοιομορφίας στην παροχή υπηρεσιών και την εικόνα του brand, σε όλα τα καταστήματα ανά την Ελλάδα.
Τέλος, θα θέλαμε ένα σχόλιο για τη βράβευσή σας, ως GOLD WINNER APPAREL RETAIL STORES FRANCHISE.
Η βράβευση του Ομίλου Intrafashion και του brand “Pink Woman” ως GOLD WINNER APPAREL RETAIL STORES FRANCHISE αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς. Αυτή η σημαντική διάκριση αντανακλά την ισχυρή μας θέση στην ελληνική αγορά και ενισχύει την επικέντρωσή μας στα δημιουργικά πλάνα μας. Ως CEO του Ομίλου, θέλω να εκφράσω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους εργαζομένους, καθώς το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί τον κυριότερο πυλώνα στήριξης της επιτυχίας μας. Επίσης, θα ήθελα να τονίσω ότι είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουμε ανακαινίσει το 96% του δικτύου μας. Η ανακαίνιση των καταστημάτων μας, αποδεικνύει την προσήλωσή μας στη συνεχή βελτίωση και ανανέωση της εμπειρίας των πελατών μας.