«Η δυνατότητα καινοτομίας υιοθετώντας νέες τεχνολογίες εξακολουθεί να παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής μας» | Eugenio Beccero, DOMINO’S PIZZA
Η DOMINO’S έχει αποδείξει πως ακολουθώντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική, που βασίζεται στην παροχή ποιοτικών προϊόντων, στη διατήρηση ενιαίας εικόνας του brand και την προσεκτική διαδικασία επιλογής των franchisees, εξακολουθεί να διατηρεί ηγετική παρουσία στην ελληνική και τη διεθνή αγορά.
Ο Eugenio Beccero μιλάει στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS για τα μοναδικά στοιχεία και τα βήματα που οδήγησαν το concept να επιτύχει στην ελληνική αγορά, όπως ακριβώς και στο εξωτερικό, καθώς και τη διάκριση της DOMINO’S ως FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR.
«Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που λάβαμε το βραβείο FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR και ιδιαίτερα χαρούμενοι που βλέπουμε τις προσπάθειές μας να αναγνωρίζονται από το FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP»
Η DOMINO’S έχει κατακτήσει ηγετική θέση στον χώρο εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική διείσδυσης στην ελληνική αγορά. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής;
Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στην παροχή μιας σταθερής, value for money πρότασης με ποιοτικά προϊόντα, γρήγορη παράδοση, εξαιρετική εικόνα και ανταγωνιστικές τιμές, στους πελάτες κάθε γειτονιάς. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, αξιοποιούμε την τεχνολογία αποτελεσματικά και επιλέγουμε προσεκτικά τους franchisees που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες μας.
Υπήρχε η πεποίθηση στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα ότι είναι δύσκολο για τα διεθνή brands να επιτύχουν στην ελληνική αγορά. Η DOMINO’S, με την πορεία της, αντέκρουσε αυτή την πάγια άποψη. Ποια στοιχεία θα πρέπει να προσέξει ένας master franchisee για να πετύχει στην ελληνική αγορά;
Κατά τη γνώμη μας, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις ανάγκες της αγοράς όσον αφορά το προϊόν και να βρούμε το βέλτιστο σημείο τιμολόγησης. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιο ευαίσθητοι ως προς τις τιμές σε σύγκριση με τους καταναλωτές στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, επομένως οι στρατηγικές τιμολόγησης πρέπει να αντικατοπτρίζουν αυτό το γεγονός. Η οικοδόμηση μιας ισχυρής ομάδας και η διασφάλιση ότι το δίκτυο franchise τηρεί αυστηρά τα πρότυπα του brand είναι επίσης απαραίτητα. Επιπλέον, η παροχή άριστης εξυπηρέτησης πελατών και ο προσεκτικός χειρισμός σχολίων και παραπόνων μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία.
Ως master franchisee που δραστηριοποιείται σε διαφορετικές χώρες, ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παρατηρείτε στην ελληνική αγορά;
Βλέπουμε μια σημαντική διαφορά μεταξύ της Ελλάδας και άλλων αγορών όσον αφορά τα κανάλια παραγγελιών και το είδος της υπηρεσίας. Ενώ το 90% των πελατών της DOMINO’S παραγγέλνει μέσω ψηφιακών πλατφορμών στην Ευρώπη, μόνο τα 2/3 των Ελλήνων καταναλωτών κάνουν το ίδιο. Αυτό σημαίνει ότι ένας σημαντικός αριθμός πελατών στην Ελλάδα εξακολουθεί να προτιμά τις παραδοσιακές μεθόδους παραγγελίας, όπως για παράδειγμα η τηλεφωνική. Οι Έλληνες πελάτες δείχνουν επίσης μεγάλη προτίμηση στο delivery έναντι του takeaway και μόνο οι «επιθετικές» προσφορές τείνουν να αυξάνουν την παραλαβή από το κατάστημα.
Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, αξιοποιούμε την τεχνολογία αποτελεσματικά και επιλέγουμε προσεκτικά τους franchisees που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες μας
Πόσο έχει επηρεάσει η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών το επιχειρηματικό μοντέλο της DOMINO’S;
Η ψηφιοποίηση και η χρήση νέων τεχνολογιών έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής σε βελτιώσεις στη λειτουργική αποδοτικότητα και την εμπειρία των πελατών. Για μια εταιρεία όπως η DOMINO’S, η δυνατότητα καινοτομίας με νέες τεχνολογίες, συμβαδίζοντας παράλληλα με τη ζήτηση των πελατών, εξακολουθεί να είναι κρίσιμη και παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής μας. Είμαστε ο ψηφιακός πρωτοπόρος του pizza delivery παγκοσμίως και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνεχίζουμε να αυξάνουμε χρόνο με το χρόνο τους πόρους που διατίθενται για την τεχνολογία και τις αναβαθμίσεις στις πλατφόρμες μας, όπως για παράδειγμα η εφαρμογή μας για κινητά.
Έχουν επηρεάσει οι αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα στη μετά COVID-19 εποχή το βασικό μοντέλο ή την αγοραστική εμπειρία που προσφέρει η DOMINO’S;
Η μετά-COVID εποχή έχει επιταχύνει ορισμένα καταναλωτικά πρότυπα, ενώ πολλές αλλαγές που προκλήθηκαν από την πανδημία ήρθαν για να μείνουν. Οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να παραγγείλουν μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας ή μέσω aggregators, καθώς τους προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών. Βλέπουμε επίσης αυξημένη έμφαση, όσον αφορά τα μέτρα υγιεινής, γεγονός που δεν επηρεάζει την Domino’s, καθώς ακολουθούμε ήδη αυστηρούς ελέγχους ασφάλειας τροφίμων και τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας.
Τέλος, θα θέλαμε το σχόλιό σας σχετικά με την ανάδειξή σας ως FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR 2023.
Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που λάβαμε το βραβείο FOREIGN FRANCHISOR OF THE YEAR και ιδιαίτερα χαρούμενοι που βλέπουμε τις προσπάθειές μας να αναγνωρίζονται από το FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP.