“Η ένταξη ενός brand σε μια διεθνή αγορά απαιτεί μια πολυεπίπεδη προσέγγιση” | Χάρης Γρυπάρης, Coffee Berry
Με όραμα να καθιερωθεί ως η κορυφαία αλυσίδα καφέ όπου ο κόσμος να μπορεί να απολαμβάνει μια αναβαθμισμένη εμπειρία σε κάθε γωνιά του πλανήτη, η Coffee Berry έχει ήδη αναπτυχθεί στις αγορές της Κύπρου, της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας. Παράλληλα μέσα στο προσεχές διάστημα θα διαθέτει κατάστημα στη Γερμανία ενώ ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της εταιρείας είναι η ανάπτυξή της στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Για την αποτελεσματική διείσδυση σε διεθνείς αγορές, το δίκτυο Coffee Berry τιμήθηκε στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2023 με το βραβείο GOLD WINNER INTERNATIONAL ADAPTIVE STRATEGY. “Πάντα καθορίζουμε ένα πλαίσιο δραστηριοποίησης, χωρίς να αλλοιώνουμε τους βασικούς άξονες του concept Coffee Berry, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε το νέο τοπίο στην αγορά σε μια δυναμική που θα διευκολύνει τη σταθερή ανάπτυξή μας”, εξηγεί ο κύριος Χάρης Γρυπάρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Berry, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP, με αφορμή τη βράβευση της εταιρείας.
Το δίκτυο franchise Coffee Berry επέτυχε ταχεία κι αποτελεσματική διείσδυση σε διεθνείς αγορές στηρίζοντας ουσιαστικά όλους τους συνεργάτες του δικτύου. Ποια ήταν η στρατηγική που ακολουθήσατε για να φτάσετε σε αυτό το αποτέλεσμα;
Από την αρχή της δημιουργίας της, η Coffee Berry παραμένει πιστή στο όραμά της να μοιράσει σε όλο τον κόσμο την αγάπη και την τεχνογνωσία της για τον υψηλών προδιαγραφών καφέ, σε ένα καλαίσθητο και φιλικό περιβάλλον. Βαθιά τεχνογνωσία, συστηματική έρευνα και μακροχρόνια εμπειρία πάνω στον καφέ, συνθέτουν τη συνταγή επιτυχίας μας που από το 2016. Αυτό που προσφέρουμε υπόσχεται μια αναβαθμισμένη εμπειρία η οποία συνδυάζεται με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας.
Το επιχειρηματικό μοντέλο υποστηρίζει τον μελλοντικό Franchisee από την έναρξη της συνεργασίας, παρέχοντάς του τα κατάλληλα εργαλεία, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση που χρειάζεται σε συνεχή βάση.
Τι είδους έρευνα κάνετε προτού εισχωρήσετε σε κάποια διεθνή αγορά;
Η ένταξη ενός brand σε μια διεθνή αγορά απαιτεί μια πολυεπίπεδη προσέγγιση. Χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μελέτη της αγοράς για την πλήρη κατανόηση των τοπικών συνηθειών έτσι ώστε να τις σεβαστούμε και να τις ενσωματώσουμε στο Concept μας, χωρίς να αλλοιωθεί η ταυτότητά μας. Παράλληλα, μελετώνται σε βάθος η δυναμική της αγοράς, ο ανταγωνισμός – διεθνής και τοπικός, το προφίλ του καταναλωτή και η αγοραστική του δύναμη, οι τοπικές καταναλωτικές συνήθειες και η εποχικότητα. Έχοντας μια πλήρη εικόνα της αγοράς και των απαιτήσεων της ένταξής μας σε αυτήν, προχωράμε ανάλογα.
Πώς υποδέχθηκε η διεθνής αγορά το σύστημα franchise Coffee Berry; Τι διαφορές παρατηρούνται με την εγχώρια αγορά;
Μπορεί σαν Coffee Berry να υπάρχουμε από το 2016, όμως, σαν επιχείρηση διαθέτουμε μακρά εμπειρία και γνώση τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς αγοράς καθώς, πολλοί πελάτες μας προέρχονται από το εξωτερικό. Σχεδιάσαμε το concept έτσι ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί με αξιώσεις όχι μόνο εγχώρια, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να απευθυνθεί και σε διεθνείς αγορές. Εξάλλου, το όραμά μας, το οποίο μας εμπνέει, μιλά ακριβώς γι’ αυτό: να καθιερωθούμε σαν η κορυφαία αλυσίδα καφέ όπου ο κόσμος να μπορεί να απολαμβάνει μια αναβαθμισμένη εμπειρία σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Επιλέξαμε σαν πρώτη αγορά δραστηριοποίησης την Κύπρο που εμφανίζει αρκετά κοινά στοιχεία με την ελληνική αγορά αλλά και γιατί γνωρίζαμε μετά από έρευνα σε συνεργασία με τον τοπικό Μaster franchisee, τις ευκαιρίες που προσφέρονται εκεί. Πάντα καθορίζουμε ένα πλαίσιο δραστηριοποίησης, χωρίς να αλλοιώνουμε τους βασικούς άξονες του concept Coffee Berry, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε το νέο τοπίο στην αγορά σε μια δυναμική που θα διευκολύνει τη σταθερή ανάπτυξή μας. Στην Κύπρο πετύχαμε ακριβώς αυτό. Να διαμορφώσουμε το νέο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Στη συνέχεια και επεκτείνοντας την αλυσίδα μας και σε άλλες χώρες, στοχεύουμε στο να μας αγαπήσουν οι καταναλωτές και να μεταδώσουμε σε κάθε γωνιά το πάθος μας για τον ποιοτικό καφέ.
Πως επηρέασαν το σύστημα franchise Coffee Berry οι αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα, το νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον και αλλεπάλληλες προκλήσεις;
Η εποχή που διανύουμε μαζί με τις αλλαγές που φέρει, επιβάλει την ανάγκη συνεχούς προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Αρχικά, χρειάζεται η ενίσχυση της ψηφιακής εμπειρίας του καταναλωτή και η διασφάλιση της συνέχειας στην καθημερινή του επαφή με το Brand από όπου και να βρίσκεται. Αυτό είναι αποτέλεσμα αφενός μεν της τεχνολογικής ανάπτυξης σε όλους τους τομείς και αφετέρου δε της νέας καθημερινότητας όπου μας έχει επιβάλλει ο Covid-19 και οι υγειονομικοί περιορισμοί που ήρθαν μαζί του. Επιπλέον, καλούμαστε να καλύψουμε μια γκάμα διατροφικών συνηθειών με αλλαγές που γίνονται ολοένα και πιο συχνές, με διαφορετική ταχύτητα σε κάθε αγορά. Μεγάλες αλλαγές και πιέσεις στο σύστημα επέφεραν και ο πόλεμος στην Ουκρανία ο οποίος οδήγησε και στην ενεργειακή κρίση. Ευτυχώς, καταφέραμε να απορροφήσουμε τους κραδασμούς οι οποίοι πίεσαν το σύστημα αναφορικά με τις τιμές στις πρώτες ύλες αλλά και τις αυξήσεις στα λειτουργικά κόστη των καταστημάτων μας. Ωστόσο, είναι αλήθεια πως ο ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου μας τουλάχιστον για την Ελλάδα έπεσε ελάχιστα κι αυτός είναι άλλος ένας λόγος που τα τελευταία 2 χρόνια επενδύουμε στην ανάπτυξη μας στο εξωτερικό όπου σύντομα θα έχουμε νέα να ανακοινώσουμε.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον χώρο της καφεστίασης;
Με τη ραγδαία εξέλιξη των τελευταίων ετών, αναπόφευκτα αλλάζουν και οι ανάγκες των καταναλωτών. Θέλοντας να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία street café στους καταναλωτές, προσαρμοζόμαστε και εξελισσόμαστε ανάλογα. Παράλληλα, ο κόσμος του καφέ έχει εξελιχθεί επίσης σε μεγάλο βαθμό. Διανύουμε ήδη, το τέταρτο κύμα στην αγορά του καφέ (και οδηγούμαστε προς το 5ο) που προσπαθεί να βρει νέες τάσεις ούτως ώστε να μπορεί να ακολουθήσει την γενικότερη εικόνα και άλλων κλάδων. Προσπαθεί στην ουσία να κάνει μια σύνδεση μεταξύ του καταναλωτή και της φάρμας αλλά κι όλης της πληροφορίας της οποίας μπορεί να υπάρχει εκεί μέσω του barista και των καταστημάτων, αφού υπάρχει αμέτρητη πληροφορία σε αυτό το κομμάτι. Το ελληνικό κοινό είναι πολύ εκπαιδευμένο. Θεωρώ ότι είμαστε από τις χώρες με πολύ υψηλό επίπεδο και αυτό μπορούν να το αντιληφθούν όλοι όταν πηγαίνουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Και δεν μιλάω μόνο για τα καταστήματα καφέ αλλά γενικότερα για την εστίαση, αφού στην Ελλάδα δεν είναι μόνο το προϊόν σε υψηλό επίπεδο αλλά και στην υπηρεσία που προσφέρουμε.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές που θα πρέπει να πληροί ένας master franchisee;
Από την αρχή, η εταιρεία λειτούργησε σύμφωνα με το μοντέλο Franchise, κατά το οποίο έχει δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση, με στόχο να αναπτύσσει το δίκτυό της τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διεθνές επίπεδο. Το επιχειρηματικό μοντέλο υποστηρίζει τον μελλοντικό Franchisee από την έναρξη της συνεργασίας, παρέχοντάς του τα κατάλληλα εργαλεία, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση που χρειάζεται σε συνεχή βάση. Οι προδιαγραφές που θα πρέπει να πληροί ένας υποψήφιος Master Franchisee ιδανικά συνοψίζονται στο να γνωρίζει τον χώρο της εστίασης και ακόμη καλύτερα να έχει εταιρεία που δραστηριοποιείται ήδη στον χώρο του franchise.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια του Coffee Berry για το δεύτερο εξάμηνο του έτους;
Υπάρχουν αρκετά σχέδια για το εξάμηνο που διανύουμε τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό. Ξεκινώντας από τη χώρα μας η ανάπτυξη παραμένει ένα από τα βασικότερα πλάνα μας, το οποίο φέτος θα υποστηρίξουμε διαφορετικά, με λανσάρισμα διαφημιστικής καμπάνιας σε όλα τα μέσα ενώ παράλληλα, θα έχουμε αρκετά προϊοντικά λανσαρίσματα, όντας πάντα καινοτόμοι αναφορικά με τον καφέ. Τα μελλοντικά μας σχέδια περιλαμβάνουν επίσης την περαιτέρω ανάπτυξη σε νέες αγορές. Πρόσφατα μάλιστα άνοιξε το πρώτο κατάστημα Coffee Berry στη Σαουδική Αραβία ενώ έπονται πολλά ακόμη. Από την αρχή, άλλωστε, της δημιουργίας της, η Coffee Berry παραμένει πιστή στο όραμά της να μοιράσει σε όλο τον κόσμο την αγάπη και την τεχνογνωσία της για τον υψηλών προδιαγραφών καφέ σε ένα καλαίσθητο και φιλικό περιβάλλον. Βρισκόμαστε συνεχώς σε αναζήτηση νέων αγορών σε χώρες του εξωτερικού και χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν ακόμα και εκτός συνόρων αγκαλιάζουν το όραμά και το concept Coffee Berry έτσι όπως το έχουμε φανταστεί. Επιπλέον, μεγάλος μας στόχος για το 2024 είναι η πλήρης λειτουργία του νέου μας εργοστασίου στο Κορωπί, για να υποστηρίξουμε τη ραγδαία ανάπτυξή μας. Έχουμε επενδύσει σε ένα μεγαλύτερο βιομηχανικό ακίνητο που ήδη μελετάται η ανάπτυξή του. Αυτό θα μας βοηθήσει να υποστηρίξουμε παραγωγικά τη ραγδαία ανάπτυξη των καταστημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πρωταρχικός μας στόχος είναι πάντοτε η σταθερότερα της ποιότητας και η ικανότητα να μπορούμε να προμηθεύουμε απρόσκοπτα τα καταστήματά μας.
Τέλος, θα θέλαμε ένα σχόλιο για τη βράβευσή σας, ως GOLD WINNER INTERNATIONAL ADAPTIVE STRATEGY.
Είναι η καλύτερη ανταμοιβή, καθώς ο κόσμος μας δείχνει έμπρακτα, την αγάπη, την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση του, όχι μόνο για τα προϊόντα μας και τα καταστήματα μας αλλά και για όλα αυτά που συνθέτουν την εμπειρία Coffee Berry. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να διαβεβαιώσω πως θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε εξαιρετική, ολιστική εμπειρία βασισμένη στα αρίστης ποιότητας προϊόντα μας. Θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο του καφέ με γνώμονα πάντα το πάθος μας και την αγάπη μας για το πολύτιμο αυτό αγαθό, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που αδιαμφισβήτητα κατέχουμε. Με πολλή περηφάνια μπορώ να πω ότι η εξέλιξη και η ανάπτυξη μας είναι ραγδαία. Σε τόσο λίγο χρόνο έχουμε καταφέρει να μετράμε πάνω από 230 καταστήματα σε Ελλάδα κι εξωτερικό ενώ εξαπλωνόμαστε με ταχείς ρυθμούς και σε άλλες διεθνείς αγορές. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για τη διάκρισή μας αυτή και υπερήφανος για όλη την οικογένεια της Coffee Berry. Βραβεύσεις σαν κι αυτήν αποτελούν απόδειξη της ομαδικής δουλειάς και προσπάθειας που καταβάλλεται από όλους και η διάκριση αυτή μας ωθεί σαν μια κινητήριο δύναμη για να συνεχίζουμε την εξαιρετική δουλειά και να εξελισσόμαστε διαρκώς! Κλείνοντας, επιθυμώ να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της Coffee Berry με τους οποίους μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα.