“Να δουλεύουμε προς νέες κατευθύνσεις, να προσφέρουμε νέες ιδέες” Ν. Λυμπέρης, T. Λέτσος| The Texans & Juan’s Cantina
Το The Texans & Juan’s Cantina με μια πρωτοποριακή πρόταση εστίασης δημιουργεί νέα πρότυπα στην αγορά καθώς συνδυάζει επιτυχημένα δύο concepts, δύο διαφορετικές κουζίνες σε μια επιχείρηση, όπως εξηγούν ο κύριος Νίκος Λυμπέρης και ο κύριος Tom Λέτσος Διευθύνοντες Σύμβουλοι της εταιρείας. «Διαλέξαμε δύο concepts που δεν είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει πως το ένα μαγαζί δεν παίρνει τις πωλήσεις του άλλου. Είναι δύο διαφορετικές ιδέες που ενώνονται πίσω από μια κουζίνα», σημειώνουν, σε συνέντευξή τους στο Franchise Success, με αφορμή τη διάκρισή τους στα φετινά THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS με το βραβείο GOLD WINNER FRANCHISE BUSINESS MODEL INNOVATION 2023.
Το The Texans & Juan’s Cantina διαθέτει μια πρωτοποριακή πρόταση εστίασης που διεισδύει ταυτόχρονα σε πολλαπλές αγορές. Ποια είναι τα κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της πρότασης;
Το πλεονέκτημα όταν έχεις δύο concepts μέσα σε μια επιχείρηση, είναι ότι ο πελάτης έχει πάντα επιλογές. Ήμασταν οι πρώτοι που δημιουργήσαμε ποιοτικό μεξικάνικο φαγητό, σε delivery και προσεγμένη μορφή. Τα δύο concepts προσφέρουν μια διαφορετική απόλαυση στο σπίτι. Το μεξικάνικο, προσφέρει νέες γεύσεις, το burger από την άλλη που μπορεί να είναι λίγο πιο συνηθισμένο σαν προϊόν, όταν το κάνεις με μεράκι και θες να κάνεις κάτι διαφορετικό, κάτι που δεν υπάρχει στην αγορά, ο πελάτης το βλέπει σαν ένα νέο προϊόν, ακόμα κι αν είναι ήδη 30 χρόνια στην αγορά. Αυτό εμάς, μας κάνει να δουλεύουμε προς νέες κατευθύνσεις, να προσφέρουμε νέες ιδέες. Η κουζίνα όταν είναι ενιαία, δίνει την ευκαιρία στα άτομα του προσωπικού να δουλεύουν μαζί, να ανταλλάσσουν ιδέες, να δουλεύουν πιο παραγωγικά και χωρίς να έχουν το άγχος της δουλειάς καθώς ο ένας βοηθάει τον άλλον. Και τα δύο concepts προσφέρουν κάτι μοναδικό και διαφορετικό και δεν κουράζει τον υπάλληλο κάνοντας τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά. Μπορεί τη μια ημέρα να φτιάχνει μπουρίτος, την άλλη μέρα να φτιάχνει chicken wings την αλλη μέρα κάτι άλλο. Αυτό λοιπόν δίνει έναν διαφορετικό αέρα στον υπάλληλο και πιστεύουμε αυτή την αγάπη και την όρεξη, τη μεταφέρει και στο φαγητό.
Το The Texans & Juan’s Cantina παρουσιάζει μια καινοτομία στην αγορά της εστίασης συνδυάζοντας δύο concepts κάτω από την ίδια επιχειρηματική στέγη. Ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από αυτόν τον συνδυασμό;
To σκεπτικό πίσω από την ιδέα ήταν το εξής. Ο κόσμος έχει βαρεθεί το delivery, δεν έχει κάνει κανείς κάτι καινούριο. Εμείς, είπαμε ότι θα κάνουμε κάτι διαφορετικό, έτσι ξεκινήσαμε πρώτα από το μεξικάνικό μας, δημιουργώντας το Juan’s Cantina. Μεξικάνικο ως delivery δεν υπήρχε. Υπήρχαν μόνο μαγαζιά που ο κόσμος πήγαινε, έπινε μια μαργαρίτα και έτρωγε. Εμείς, πήγαμε στην Αμερική, συναντήσαμε τους ντόπιους, μας έδωσαν τις συνταγές τους και τις φέραμε στην Ελλάδα ώστε να προσφέρουμε αυθεντικό μεξικάνικο φαγητό, χωρίς να κάνουμε καμία έκπτωση. Οι γεύσεις που προσφέρεις, είναι το στοιχείο που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις στην αγορά. Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι πως εμείς όταν αρχίσαμε το μεξικάνικο, πιστέψαμε ότι ο κόσμος ήθελε αυτές τις γεύσεις και έτσι φέραμε αυθεντικό μεξικάνικο φαγητό και το τελειοποιήσαμε με το σωστό packaging και τα σωστά υλικά ώστε το προϊόν να φτάνει στον πελάτη ακριβώς όπως πρέπει. Μετά, στο The Texans υλοποιήσαμε την αγάπη μας για το κοτόπουλο και το burger θέλοντας να φέρουμε κάτι διαφορετικό στην αγορά, με ξεχωριστές σάλτσες και chicken wings με μοναδικές γεύσεις όπως δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.
Μέσα στα concepts μας, στην κουζίνα μας, στην ποιότητά μας, στην οργάνωσή μας, βρίσκονται οι βάσεις της καινοτομίας
Πώς επωφελείται η επιχείρηση από τον συνδυασμό ghost kitchen και φυσικού καταστήματος;
Το ότι έχουμε εστιάσει στο delivery δίνει τη δυνατότητα στον συνεργάτη μας, να βρει ένα κτίριο για να στεγάσει την επιχείρησή του, το οποίο δε βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, άρα αυτόματα, μειώνεται και το απαιτούμενο ενοίκιο. Επίσης, διευκολύνει και τη λειτουργικά έξοδα καθώς, λόγω της μορφής του, είναι πιο περιορισμένα. Με το που ανοίγει το κατάστημά του, ο συνεργάτης μας επωφελείται από τα δύο concepts, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνει γρήγορα σε έναν τζίρο που ξεπερνά το break even του καταστήματος και κατά συνέπεια κάνει απόσβεση της επένδυσης σε λιγότερο χρονικό διάστημα.
Ο συνεργάτης μας επωφελείται από τα δύο concepts, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνει γρήγορα σε έναν τζίρο που ξεπερνά το break even του καταστήματος.
Το συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον και οι αλλεπάλληλες κρίσεις έχουν δημιουργήσει πολλές προκλήσεις στον κλάδο της εστίαση. Πώς το The Texans & Juan’s Cantina έχει επιτύχει να βγει νικητής μέσα από αυτές τις συνθήκες;
Το πλεονέκτημα που έχουμε εμείς, είναι ότι μαγειρεύουμε στο παρασκευαστήριό μας. Αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι μέσα στα καταστήματα, αυτό που έχουν ουσιαστικά να κάνουν είναι να συναρμολογούν τα πιάτα. Επομένως, τα άτομα που αναζητάμε για το προσωπικό μας, δεν χρειάζεται να έχουν εμπειρία στη μαγειρική, αντίθετα χρειαζόμαστε ανθρώπους χωρίς κάποια εξειδίκευση που έχουν όρεξη και μεράκι για δουλειά. Μέσα σε τρεις με τέσσερις εβδομάδες εκπαίδευσης, τα νέα άτομα του προσωπικού έχουν μάθει τη κουζίνα και τον τρόπο να φτιάχνουν ποιοτικό φαγητό. Αυτός ήταν και το σκεπτικό μας όταν ξεκινήσαμε το όλο εγχείρημα. Θέλαμε να πάμε σε πολλαπλά σημεία. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, απαιτείται και ένας μεγάλος βαθμός τυποποίησης. Οπότε, δουλέψαμε πάρα πολύ στο παρασκευαστήριο για να φτιάξουμε ένα πολύ ποιοτικό φαγητό και δουλέψαμε πάρα πολύ έτσι ώστε όταν αυτό φτάνει στα καταστήματα, να μη χάνει την ποιότητά του και μέσα στα μαγαζιά, απλώς να συναρμολογείται. Επίσης, τα υλικά που χρησιμοποιούμε, είναι υλικά που βρίσκονται και στις δύο κουζίνες, έχουμε κοινές πρώτες ύλες δηλαδή. Αυτό από μόνο του είναι πολύ θετικό καθώς σου ανεβάζει την αγοραστική δύναμη, παίρνεις καλύτερες τιμές κ.λπ. Τέλος, οι πελάτες μας, γνωρίζουν την ποιότητα του φαγητού μας και αυτό είναι το μόνο πράγμα που τους ενδιαφέρει. Να μην αλλάξει σε καμία περίπτωση η ποιότητά μας γιατί ξέρουν πολύ καλά τι ακριβώς σημαίνει The Texans & Juan’s Cantina. Αυτό είναι το καλύτερο μάρκετινγκ για εμάς. Εμείς επικοινωνούμε με την ποιότητα που προσφέρουμε και όχι με την τιμή.
Ποιες οι ανάγκες του σύγχρονου franchisee; Τι αναζητά από μια πρόταση franchise;
Αυτό που ζητάει ο franchisee είναι διάρκεια. Δηλαδή, δε θέλει να επενδύσει σε ένα concept το οποίο σε 2- 3 χρόνια θα αρχίσει να φθίνει, θέλει να είναι πάντα επίκαιρο. Δε θέλει να σκέφτεται τι θα του φέρει η επόμενη ημέρα. Αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να το κάνουμε εμείς. Και οι δύο αυτές κουζίνες, έχουν πολύ μεγάλο market share αυτή τη στιγμή. Το burger είναι το δεύτερο ή τρίτο στην κατάταξη και το μεξικάνικο είναι η ανερχόμενη αγορά. Το άλλο που θέλει να ξέρει ο franchisee είναι ότι στηρίζεται σε μια ισχυρή εταιρεία η οποία έχει στόχο να προοδεύσει, είναι καινοτόμα και μπορεί να του προσφέρει νέα όπλα στην αγορά για να μπορεί να αυξάνει τον τζίρο του και να διατηρεί την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση των πελατών του διαχρονικά. Επίσης, θέλει να δει γρήγορα αποτελέσματα κάτι το οποίο εμείς το επιτυγχάνουμε με τα δύο concepts σε μια επιχείρηση. Θέλει να πηγαίνει να δουλεύει, να έχει μια σωστή επικοινωνία με την εταιρεία, να έχει σωστή οργάνωση και να μην έχει πολύπλοκη λειτουργία που θα του δυσκολεύει τη δουλειά.
Είναι μεγάλη τιμή για εμάς, να αναγνωρίζουν την καινοτομία που προσφέρουμε στην αγορά.
Τέλος, θα θέλαμε ένα σχόλιο για τη βράβευσή σας, ως WINNER FRANCHISE BUSINESS MODEL INNOVATION.
Είναι μεγάλη τιμή για εμάς, να αναγνωρίζουν την καινοτομία που προσφέρουμε στην αγορά. Είναι νομίζω το πιο σημαντικό. Αυτό που κάναμε είναι ότι διαλέξαμε δύο concepts που δεν είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει πως το ένα μαγαζί δεν παίρνει τις πωλήσεις του άλλου. Είναι δύο διαφορετικές ιδέες που ενώνονται πίσω από μια κουζίνα. Αυτή η διάκριση άπτεται ακριβώς σε αυτό που πιστεύουμε πως έχουμε καταφέρει. Μέσα στα concepts μας, στην κουζίνα μας, στην ποιότητά μας, στην οργάνωσή μας, βρίσκονται οι βάσεις της καινοτομίας. Αυτή την καινοτομία τη βλέπουμε καθημερινά να αποδίδει καρπούς και να δέχεται τεράστια αποδοχή από τον κόσμο ο οποίος ψάχνει πάντα κάτι μοναδικό. Δεν είναι μόνο η κουζίνα, είναι ο τρόπος με τον οποίο έχουν οργανωθεί τα concepts, το πως μιλάμε με τους πελάτες μας και το πως φτάνουν οι παραγγελίες στον προορισμό τους κ.λπ. Είναι γενικότερα όλος ο τρόπος λειτουργίας, η κοσμοθεωρία της επιχείρησης και η γέννηση νέων ιδεών μέσα από αυτό.