“Το να «τρέξεις» μια καλά στημένη και δουλεμένη επιχειρηματική ιδέα, είναι μια ευκαιρία που αξίζει κανείς να αξιολογήσει”
Στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2022, το δίκτυο KIOSKY‘S CONVENIENCE STORE απέσπασε το βραβείο Emerging Franchisor of the Year, διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά ενός αναδυόμενου franchise.
“Η βράβευση αυτή αποτυπώνει το σύνολο μια ομαδικής προσπάθειας των τελευταίων ετών για την υλοποίηση ενός μεγάλου, σύνθετου και απαιτητικού προγράμματος με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου μας, αυτό των Kiosky’s Convenience Stores”, αναφέρει ο Γρηγόρης Μαχαίρας, Διευθυντής Ανάπτυξης του δικτύου.
Τα KIOSKY‘S CONVENIENCE STORE έχουν δημιουργήσει τα νέας γενιάς convenience stores, αλλάζοντας τα δεδομένα στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών. Πως ανταποκρίνονται σε αυτό οι καταναλωτές και τι όφελος έχουν οι franchisees;
Τα Kiosky’s Convenience Stores είναι τα μεγαλύτερα – μικρά καταστήματα της γειτονιάς που εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους από 30.000 καταναλωτές και αποτελούν το μοναδικό brand που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, το μεγαλύτερο ποσοστό της γεωγραφίας της Αττικής.
Οι καταναλωτές από την πρώτη ημέρα, έχουν ανταποκριθεί θετικά αγκαλιάζοντας τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores, και ειλικρινά τους ευχαριστούμε γι’ αυτό! Η βασική ιδέα των Kiosky’s βασίζεται στο «Ό,τι θέλεις, σε μια Στάση», παντρεύοντας πέντε καταστήματα σε έναν και μόνο προορισμό, κάνοντας τη ζωή των καταναλωτών πιο εύκολη! Τα Kiosky’s όμως, είναι και κάτι περισσότερο από αυτό για τον καταναλωτή, είναι η γειτονιά του, οι άνθρωποι που γνωρίζει, ο καλύτερος γείτονας που θα μπορούσε να έχει, η πρώτη καλημέρα. Από εκεί ξεκινά τη μέρα του, απολαμβάνοντας το πρωινό με τον καφέ του και συνεχίζει παίρνοντας το σνακ του για τη δουλειά, κάνει γρήγορα τα μικροψώνια του, αποφεύγοντας άσκοπες μετακινήσεις και ουρές. Φυσικά, αν δεν έχει την άνεση του χρόνου να τα κάνει όλα αυτά, τότε επισκέπτεται απλά την ηλεκτρονική πλατφόρμα και κάνει τις αγορές του όλες τις ημέρες της εβδομάδας, από το πρωί μέχρι τις 22.30 το βράδυ!
Τα οφέλη για τους franchisees πολύπλευρα. Το να «τρέξεις» μια καλά στημένη και δουλεμένη επιχειρηματική ιδέα, στη βάση ενός πλάνου που υποστηρίζει την πλειοψηφία των λειτουργειών μιας επιχείρησης, θα συμφωνήσετε ότι είναι μια ευκαιρία που αξίζει κανείς να αξιολογήσει.
Ανάμεσα στα πολύπλευρα οφέλη που αποκομίζει κάποιος από τη συνεργασία του με το ισχυρό και καινοτόμο δίκτυο των Kiosky’s Convenience Stores είναι και η βασική ανταγωνιστική αξία προς τους πελάτες τους: ένα ολοκληρωμένο κατάστημα από όπου ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί ανά πάσα στιγμή τα πάντα σε ένα φιλικό phygital περιβάλλον. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι το αξιόπιστο δίκτυο προμηθευτών τους, τα σύγχρονα logistics, η ποικιλία και η ποιότητα των προϊόντων, το διευρυμένο ωράριο, η συνεχής εκπαίδευση των συνεργατών, η πιστότητα των καταναλωτών στο brand, η κάλυψη διανομής στο μεγαλύτερο μέρος της Αττικής και πολλά ακόμη.
Tα Kiosky’s είναι συνώνυμο της καθημερινότητας του σύγχρονου καταναλωτή σε περισσότερες από 50 γειτονιές, ενώ συνεχίζει να απλώνεται με γοργούς ρυθμούς σε κάθε γωνιά όχι μόνο της Αθήνας αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Σε μια περίοδο που οι επενδύσεις καθορίζονται από τη δυνατότητα άμεσης απόδοσης αλλά και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας, τα Kiosky’s Convenience Store έχουν δημιουργήσει μια δυναμική ανάπτυξης του δικτύου τους.
Τι αλλαγές έφερε στο σύστημα franchise KIOSKY’S CONVENIENCE STORE το συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον της εποχής;
Μέσα από μια περίοδο εκτεταμένων αναταράξεων και αβεβαιότητας, που δημιούργησε σε παγκόσμιο επίπεδο η πανδημία των τελευταίων χρόνων, κληθήκαμε να κινηθούμε σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται δραστικά, επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα και ευκινησία, ενώ παράλληλα επαναξιολογήσαμε τις προτεραιότητές μας προσαρμόζοντας τη στρατηγική μας στις νέες προκλήσεις της εποχής.
Το αρχικό μοντέλο συνεργασίας που δημιουργήσαμε από την πρώτη μέρα λειτουργίας και κατ’ επέκταση προτείναμε στους υποψήφιους συνεργάτες μας, ήταν το μοντέλο πλήρους επένδυσης. Στην περίπτωση αυτή, το κατάστημα ανήκει στον συνεργάτη και η σύμβαση για τη παραμονή κάτω από το όνομα Kiosky’s ανανεώνεται αυτόματα κάθε 8 χρόνια με την προϋπόθεση βέβαια ότι τηρούνται οι όροι της.
Προχωρήσαμε το τελευταίο διάστημα, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της αγοράς, στην υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου προς τους υποψήφιους συνεργάτες μας, του μοντέλου BFL (Business Facility Lease). Στην περίπτωση αυτή το κατάστημα βρίσκεται στην πλήρη δικαιοδοσία του συνεργάτη, ανήκει όμως στην εταιρεία. Όπως στο μοντέλο πλήρους επένδυσης έτσι και στο μοντέλο BFL η σύμβαση δικαιόχρησης ανανεώνεται αυτόματα, στην περίπτωση όμως του BFL η ανανέωση πραγματοποιείται κάθε 5 χρόνια και πάλι με την προϋπόθεση βέβαια ότι τηρούνται οι όροι της.
Στο μοντέλο BFL, η Kiosky’s επωμίζεται με το κόστος της επένδυσης, ενώ ο συνεργάτης καταθέτει μια συμφωνημένη εγγύηση η οποία και επιστρέφεται στην περίπτωση λύσης της συνεργασίας για οποιοδήποτε λόγο, επιπλέον καταβάλει και ένα δικαίωμα εισόδου (entry fee) που όμως δεν επιστρέφεται. Η κατασκευή και ο εξοπλισμός στο μοντέλο BFL γίνεται με έξοδα της εταιρίας. Έτσι με ένα κατά πολύ μικρότερο αρχικό κεφάλαιο, ο συνεργάτης μπορεί να έχει το δικό του Kiosky’s Convenience Store.
Τα δυο ανωτέρω ευέλικτα μοντέλα συνεργασίας προσφέρουν στην εταιρεία μας την ευελιξία επιλογής των κατάλληλων συνεργατών εξασφαλίζοντας μια βιώσιμη, αποδοτική και μακροχρόνια συνεργασία (win-win) και για τα δύο μέρη.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, ποιες αλλαγές έφερε στο επιχειρησιακό μοντέλο, αλλά και στην επιχειρηματική πρόταση KIOSKY’S CONVENIENCE STORE;
Η ολοένα επέκταση και διαφοροποίηση των αναγκών των καταναλωτών, απαιτούν νέους και εναλλακτικούς τρόπους σκέψης, ώστε να είμαστε συντονισμένοι μαζί τους.
Ο καταναλωτής έχει πάντα δίκιο! Ναι, αλλά για να είναι αληθινή αυτή η υπόθεση, τότε το μοντέλο των καταστημάτων μας θα πρέπει να είναι αδιάρρηκτα συνυφασμένο με την ικανοποίηση και το όφελος που αποκομίζει ο πελάτης σε κάθε επίσκεψή του. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι δεν είναι η καταναλωτική εμπειρία που αλλάζει, αλλά ο καταναλωτής είναι αυτός που θα την αλλάξει αργά ή γρήγορα και εμείς στα Kiosky’s είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία στις νέες αυτές προκλήσεις.
Στα Kiosky’s πιστεύουμε ότι για να μπορέσεις να προσφέρεις στους καταναλωτές τη μέγιστη δυνατή εμπειρία καταστήματος, προϋπόθεση είναι η συνύπαρξη φυσικής και ψηφιακής στρατηγικής κάτι που εφαρμόζουμε με επιτυχία στο σύνολο των καταστημάτων μας, ενώ είναι ένα πεδίο στο οποίο εργαζόμαστε καθημερινά για τον εμπλουτισμό του με νέες υπηρεσίες. Οι πελάτες έρχονται και ζητούν την επιλογή μιας ψηφιακής εμπειρίας, για να καλύψουν τις ποικίλες ανάγκες τους, και εμείς τους την προσφέρουμε. Αγκαλιάζοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο και υιοθετώντας την τεχνολογία όπως π.χ. την υλοποίηση και παράδοση των online αγορών, ενός ανερχόμενου τομέα λιανικής εξυπηρέτησης, στοχεύουμε σε μια κουλτούρα ευκολίας για τους καταναλωτές μας. Συνολικά, οι όγκοι του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνονται και η τεχνολογία είναι ένας μετασχηματιστικός διακόπτης που οφείλουμε να παρακολουθούμε στενά. Τέλος, όσον αφορά ζητήματα σχεδιασμού καταστήματος, πέραν των βασικών ενοτήτων όπως, ποικιλία προϊόντων, κωδικολόγιο κ,λπ., δίνουμε παράλληλα μεγάλη σημασία στην υιοθέτηση τεχνολογίας έξυπνων αγορών, τεχνολογίας εξοπλισμού (έξυπνα ράφια) καθώς και στην ηλεκτρονική παραγγελία εφοδιασμού των καταστημάτων. Όλοι αυτοί οι παράγοντες πιστεύουμε ότι στο τέλος της ημέρας δημιουργούν μια θετική συνολική εμπειρία του πελάτη.
Τι αποζητά ο franchisee του σήμερα από ένα σύστημα franchise;
Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε ένα ρευστό και συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον, που κατ’ επέκταση επηρεάζει και καθορίζει τα ζητούμενα και τις απαιτήσεις των υποψήφιων franchisees.
Ζητούμενα όπως:
- Το σύστημα franchise να έχει αποδεδειγμένα επιτυχή και αποδοτική πορεία
- Να διαθέτει ισχυρά και αναγνωρίσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, έναντι οποιουδήποτε ανταγωνισμού (υφιστάμενου αλλά και μελλοντικού), στη συγκεκριμένη αγορά που δραστηριοποιείται
- Να προσφέρει κάτι νέο στον καταναλωτή, όπως μία νέα ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία ή μία καινοτόμα υπηρεσία που επανακαθορίζει την αγορά ή ακόμη και να δημιουργούν μία νέα κατηγορία καταστημάτων που αναδιατάσσει την αγορά (convenience stores)
- Να έχει ένα συγκροτημένο πλάνο ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας αλλά και επιλογής των franchisees
- Να υπάρχει σαφής καθορισμός των περιοχών δραστηριοποίησης της, τόσο ως γεωγραφικός προσδιορισμός, όσο και ως μέγεθος και ως προτεραιότητες
- Να υπάρχει δέσμευση από πλευράς franchisor στην επιλογή του franchising ως στρατηγικού εργαλείου ανάπτυξης και γνώση της δυναμικής και των ιδιαιτεροτήτων του
- Να έχει καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο ανάπτυξης, ενώ παράλληλα να διασφαλίζονται όλες οι απαραίτητες στρατηγικές συμμαχίες, τόσο σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και σε επίπεδο μεταφοράς τεχνογνωσίας, με στόχο την επίτευξη αποτελεσματικής υποστήριξης των franchisees
Έχοντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία χρόνων, μέσω της ανάπτυξης του μοντέλου Kiosky’s Convenience Store, έχουμε όλες εκείνες τις απαντήσεις, σε κάθε ένα από τα παραπάνω ζητούμενα, ώστε να διασφαλίσουμε την επιτυχή ανάπτυξη του επιχειρηματικού μας μοντέλου μέσα από αποδοτικές και υγιείς συνεργασίες.
Ποιες διαδικασίες και μηχανισμούς έχετε υιοθετήσει, ώστε να υποστηρίξετε τους συνεργάτες σας;
Το business model των Kiosky’s Convenience Stores και τα οφέλη του συνοψίζονται στα εξής:
- Ετήσιο Marketing Plan
- Προωθητικές ενέργειες προς τον καταναλωτή
- Πλήρη υποστήριξη στην κατασκευή, ανάπτυξη και προβολή του καταστήματος
- Αποκλειστικότητα της περιοχής και διανομής
Τα παραπάνω έρχονται να διασφαλίσουν την άμεση και αποτελεσματική λειτουργία του καταστήματος, όπου με την ενεργή καθοδήγηση, συμμετοχή και συμβουλευτική των στελεχών της εταιρείας μπορεί κανείς να αναμένει άμεσα θετικά αποτελέσματα. Η συνεργασία με το Kiosky’s ξεκινάει με την έρευνα αγοράς για τη δυναμική της περιοχής και τις καταναλωτικές συνήθειες των κατοίκων της καθώς και την επιλογή του κατάλληλου καταστήματος.
Κατά τη δημιουργία και την έναρξη λειτουργίας του Kiosky’s Convenience Store, η εταιρεία βρίσκεται στο πλευρό του συνεργάτη από την πρώτη κιόλας στιγμή για να του παρέχει πλήρη υποστήριξη, αναλαμβάνοντας ακόμη και την κατασκευή του καταστήματος, την παροχή του βασικού εξοπλισμού και τις εμπορικές συμφωνίες. Φυσικά, πριν την έναρξη της επιχείρησής είναι σημαντικό να μάθει και να εξοικειωθεί με πολύτιμες συμβουλές και τεχνογνωσία. Για αυτό και το πρόγραμμα εκπαίδευσης που θα λάβει είναι προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία του καταστήματος και την άριστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Tέλος, θα θέλαμε ένα σχόλιο για τη βράβευσή σας, ως EMERGING FRANCHISOR OF THE YEAR.
Με τη βράβευσή μας ως GOLD WINNER Emerging Franchisor of the Year στα πρόσφατα The Franchise Success Awards, διακατεχόμαστε από συναισθήματα χαράς, τιμής αλλά και μεγάλης ευθύνης. Η βράβευση αυτή αποτυπώνει το σύνολο μια ομαδικής προσπάθειας των τελευταίων ετών για την υλοποίηση ενός μεγάλου, σύνθετου και απαιτητικού προγράμματος με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου μας, αυτό των Kiosky’s Convenience Stores.
Κανένα ταξίδι όμως δεν τελειώνει ποτέ στ’ αλήθεια, είμαστε πεπεισμένοι πως θα καταφέρουμε πάλι όλοι μαζί, να επιτύχουμε τους στόχους και να προχωρήσουμε ένα βήμα ακόμα πιο μπροστά!