Βραβεύτηκαν εταιρείες που στο σύνολό τους επέτυχαν ανάπτυξη σε ένα περιβάλλον προκλήσεων
Τα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2022, δικαίωσαν τους στόχους για τους οποίους θεσπίστηκαν την προηγούμενη χρονιά, αποδεικνύοντας ότι ο χώρος του Franchising έχει ανάγκη από περισσότερη εξωστρέφεια και ανάδειξη εκείνων των πρακτικών που ευνοούν την ποιοτική ανάπτυξη των δικτύων Franchise στην Ελλάδα προς όφελος του θεσμού και της ελληνικής οικονομίας, συνολικά. Στον απόηχο των βραβείων αυτών, μιλήσαμε με τον Ορέστη Ρουσόπουλο, Managing Partner της THE FRANCHISE CO.
«Είναι πραγματικά σπουδαία η ύπαρξη του θεσμού των βραβείων. Μέσω αυτού του θεσμού υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού των βέλτιστων πρακτικών, δημιουργώντας έναν κώδικα και ένα λεξιλόγιο για εκείνους που εμπλέκονται στο franchise, είτε απ’ τον ρόλο του franchisor, είτε πρόκειται για υποψήφιους ή υφιστάμενους franchisees, διαμορφώνοντας πρότυπα και προσδοκίες.
Η δουλειά που γίνεται πίσω απ’ τα βραβεία είναι αποτέλεσμα ουσιαστικής έρευνας, μέσω της οποίας αναδεικνύονται τα στελέχη και οι κώδικες συμπεριφοράς. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία σε κάποιον να εντοπίσει με ευκολία τα συστήματα franchise που ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά φέτος, σ’ ένα περιβάλλον ταυτόχρονων κρίσεων.
Κάθε χρόνο τα The Franchise Success Awards θα εμπλουτίζονται με το βάθος της πληροφόρησης, ώστε να αποτελεί μια βάση προς αξιοποίηση για όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο».
Σχετικά με τα χαρακτηριστικά εκείνα που οδήγησαν στη βράβευση των συγκεκριμένων δικτύων franchise, ο κύριος Ρουσόπουλος επισημαίνει: «Βραβεύτηκαν εταιρείες που στο σύνολό τους επέτυχαν ανάπτυξη σε ένα περιβάλλον προκλήσεων, διαθέτοντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά εκείνων των δικτύων και της στρατηγικής, ώστε να μπορούν οι franchisees να έχουν διάρκεια στο τρέχον περιβάλλον. Εντοπίσαμε ότι υπήρχαν συστήματα franchise με δυναμική και εξαιρετικά αποτελέσματα ανάπτυξης, αλλά και συστήματα franchise με ευελιξία σε επίπεδο επιχειρη-ματικού μοντέλου, με ικανότητα αξιοποίησης των ευκαιριών και αντιμετώπισης των προκλήσεων στο οικονομικό περιβάλλον, των αναταράξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και των αλλαγών σε επίπεδο δομής ζήτησης και συμπεριφοράς καταναλωτή, που υιοθέτησαν παρεμβάσεις διασφάλισης της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των franchisees και του δικτύου. Κάποιος λοιπόν μπορεί να εντοπίσει πολλές καινοτομίες στα συστήματα franchise που έχουν βραβευτεί φέτος, τόσο σε επίπεδο στρατηγικής ανάπτυξης αλλά και καινοτόμων μοντέλων που αξιοποιούν την τεχνολογία και διεισδύουν σε νέες αγορές.
Βρισκόμαστε σε έναν τρίτο κύκλο κρίσης ο οποίος συνεχίζει να αναδιαμορφώνει τόσο το πλαίσιο σε επίπεδο καταναλωτή, αλλά και το επιχειρηματικό πλαίσιο με τρόπους απρόβλεπτους. Δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποιο θα είναι το πραγματικό αποτέλεσμα των επιπτώσεων αυτών, που σημαίνει ότι είναι σημαντικό το να έχεις ένα δίκτυο που σε επίπεδο κεντρικού σχεδιασμού να δημιουργεί εργαλεία και να παίρνει νέες πρωτοβουλίες έχοντας πάντα σαν προσανατολισμό την κερδοφορία του franchisee».